Mam już pewne doświadczenie w korespondencji z urzędami, ale często zdarza się, że pytam o jedno, a dostaję odpowiedź częściową lub nie na temat. Tym razem chciałbym podzielić się, co można zrobić w takiej sytuacji. Na początku kwietnia zadałem pytanie o pełną specyfikację systemu Biuletynu Informacji Publicznej (BIP). Wczoraj dostałem odpowiedź w tej sprawie (był to ostatni dzień w terminie, więc tu jest wszystko w porządku). Jednak odpowiedź nie spełniła moich oczekiwań.
Co dalej? Oto krótka instrukcja:
- Otwieramy EPUAP.
- Wysyłamy skargę do urzędu.
- Urząd sam siebie podaje do sądu. 😉
To tyle w skrócie. Pełne instrukcje, wraz z gotowymi szablonami, znajdziecie na stronie https://informacjapubliczna.org/procedures/skarga-na-bezczynnosc/.
Treść wniosku: https://twozniak.pl/2024/04/pytanie-o-bip/
Treść odpowiedz: https://twozniak.pl/2024/04/pytanie-o-bip-odpowiedz/
Z perspektywy czasu sformułowałbym wniosek inaczej, aby uniknąć wymijającej odpowiedzi, ale cóż, mam całą listę kolejnych wniosków i wierzę, że każdy następny będzie lepszy. 😃